Actualitat

COMUNICAT DELS GRUPS MUNICIPALS DE CS, ERC, JUNTSXCAT, BXC I PP SOBRE LA NEGATIVA D’ADA COLAU A COMPARÈIXER PER DONAR EXPLICACIONS DEL CONCERT “ENS EN SORTIREM”

by csbarcelona — 9 maig 2020 @ 10:28
Comparte

Els representants dels grup municipals de l’oposició a l’Ajuntament de Barcelona, JORDI CORONAS I MARTORELL, portaveu del Grup Municipal d’ERC, JORDI MARTÍ I GALBIS, portaveu del Grup Municipal de JuntsxCat, FRANCISCO SIERRA LÓPEZ, portaveu del Grup Municipal de CS, EVA PARERA I ESCRICHS portaveu dels Grup Municipal de BxC, i OSCAR RAMÍREZ LARA, portaveu del Grup Municipal del PP a l’Ajuntament de Barcelona, actuant en el seu nom i representació, manifesten:

• Els grups municipals han conegut a través de la premsa, en una notícia publicada aquest divendres a la tarda, i no a través de la comunicació del Govern Municipal, que serà finalment el regidor JORDI MARTÍ GRAU i no l’alcaldessa de la ciutat, ADA COLAU BALLANO, qui compareixerà dilluns en Comissió extraordinària de Presidència, Drets de ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció, per donar explicacions sobre els procediments seguits pel consistori de cara a l’organització del concert col·lectiu “Ens en sortirem”, tal i com es va sol·litar de manera formal el passat diumenge 3 de maig.

• Creiem necessari que sigui ADA COLAU qui respongui davant dels grups de l’oposició i la ciutadania, tal i com vam demanar, ja que va ser la mateixa alcaldessa qui va anunciar el concert als mitjans de comunicació com a iniciativa sorgida de la pròpia alcaldia. Si l’alcaldessa és la persona més indicada per presentar la iniciativa també ho ha de ser per respondre al respecte un cop suspesa.

• Expressem el nostre desacord en les formes en les que es va prendre aquesta decisió, per això es demana conèixer si els mecanismes de contractació de l’esdeveniment són correctes, així com la manera de dirigir-se a l’oposició en aquest assumpte, tenint en compte que per un costat no s’ha comunicat directament als grups la seva absència i per l’altre es mostra un menysteniment als mecanismes democràtics de l’Ajuntament com a institució, al diàleg entre govern i oposició i a la transparència amb la ciutadania, sempre necessària.

• Per aquests motius, sol·licitem deu nou la compareixença de l’alcaldessa, ADA COLAU BALLANO, en la compareixença del pròxim dilluns 11 de maig.